Урок-реконструкція про Другу світову: історія Вінниці очима літератури, географії та культурної пам’яті
Ліцеїсти 2-го курсу провели міждисциплінарний урок-реконструкцію на тему «ІІ Світова війна у Вінниці», поєднавши історію, літературу та географію.
Учні 12 групи Вінницького ліцею МВС провели незвичайний інтегрований урок-реконструкцію на тему «Друга світова війна у Вінниці: гітлерівський план “новий порядок”». Заняття поєднувало фактичні історичні події з елементами української літератури та географії, що дозволило глибше осмислити трагічні сторінки минулого.
Під час уроку ліцеїсти досліджували перебування Адольфа Гітлера у Вінниці, зокрема його перебування в приміщенні психоневрологічної лікарні, де, за свідченнями, було відкрито казино та більярдну. Географічне розташування Вінниці на річці Південний Буг також розглядалося як один із чинників, що вплинув на стратегічні плани нацистів.
Особливу увагу було приділено постаті українського режисера Сергія Параджанова, творчість якого у 1960-х роках стала художнім відображенням культурних та соціальних травм, спричинених війною. Такий контекст допоміг ліцеїстам краще зрозуміти наслідки нацистської окупації та плану «Ост», який передбачав системне поневолення українського народу.
Заняття дало змогу учням побачити війну не лише як низку політичних подій, а як трагедію повсякденного життя людей. Поєднання історії, літератури й географії стало ефективним способом розвитку критичного мислення та формування ціннісного ставлення до історичної пам’яті.